GZFT (SWOT) Analizi ve İyileştirme

GÜÇLÜ YÖNLERİMİZ

  • Akademik program ve disiplin sayısındaki çeşitlilik ve yetkinlik
  • Fakülte yönetiminin şeffaf ve kolay ulaşılabilir olması
  • Moleküler Biyoloji ve Genetik Türkçe ve İngilizce bölümlerinin FEDEK’ten akredite olması
  • SCI indeks kapsamında taranan dergilerde yayınlanan bilimsel yayın sayısının son yıllarda artmış olması ve Türkiye ortalamasının üzerinde olması
  • Fakültenin merkez yerleşkede kolay ulaşılabilir bir konumda bulunması.
  • Tüm bölümlerimizde zorunlu veya isteğe bağlı hazırlık sınıfının olması,
  • Bölümlerimizin büyük bir kısmının İngilizce dilinde eğitim veriyor olması nedeniyle Fakültede yabancı uyruklu öğretim üyesi ve öğrenci çeşitliliğinin sağlanması
  • Erasmus anlaşması yapılmış yurtdışı kurum sayısının fazlalığı ve faaliyetlerin aktif bir şekilde yürütülüyor olması
  • Fakültemizin derslikleri ve laboratuvarlarının son teknoloji öğretim araçlarıyla donatılmış olması
  • Fakülte öğrencilerimizin TÜBİTAK gibi ciddi destek sağlayıcı kanallardan destek alarak projeler yapabilmesi

ZAYIF YÖNLERİMİZ

  • İngilizce eğitim verilmesine rağmen bazı mezunların yabancı dil düzeylerinin hedeflendiği kadar ileri düzeyde olmaması
  • Uluslararası projelerin ve işbirliklerin düzeyinin yetersiz olması
  • Öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısının uluslararası normlardan yüksek olması
  • Öğrencilerdeki orta öğretimden gelen eksiklikler ve yetersizlikler
  • AB projeleri olanaklarının yeterince kullanılamaması
  • Öğrenci temel bilgi altyapılarının homojen olmaması

FIRSATLAR

  • Üniversitemiz ve fakültemiz eğitim-öğretim kalitesi ve mekansal konumu sayesinde İstanbul’un prestijli üniversitelerinden biri haline gelmesi ve prestijinin artması
  • Sağlık, kimya, genetik ve bilişim gibi sektörlerin öneminin artması, Mühendislik ve Doğa Bilimler Fakültesinin bu sektörlerle ekonomik ve toplumsal değer yaratacak işbirliğine yatkın araştırma ve geliştirme potansiyeli
  • Fakültede bulunan disiplin çeşitliliğinin disiplinlerarası araştırma ve geliştirme faaliyetleri konusunda fırsat sunması
  • Üniversitelere yönelik akreditasyon, eğitim ölçümleme ve toplam kalite yönetimi gibi uygulamaların talep ediliyor olması
  • Erasmus+ kapsamında uluslararası kurumlar ile devam eden işbirlikleri bulunması
  • Öğrencilerimizin mesleki bilgi ve görgülerini artıracakları gezi ve staj yapacakları endüstrilerin İstanbul’da fazla olması
  • Üsküdar Üniversitesinin Orta Doğu ve Afrika ülkelerinden gelen öğrenciler için ilgi odağı olması
  • Gelişen teknoloji sayesinde bilgiye ulaşmadaki kolaylıklar

TEHDİTLER

  • Özellikle sayısı artan vakıf üniversitelerinin nitelikli akademisyen çekme konusunda rekabet yaratması
  • Nitelikli idari personelin istihdam edilmesi ve kariyer planlaması önündeki zorluklar
  • Orta öğretimde kalitenin düşmesi ve gelen öğrencilerin analitik/eleştirel düşünme becerilerinin gerilemesi, İngilizce bilgilerinin giderek azalması
  • Lisans ve lisans üstü düzeyde kaliteli öğrencileri çeken üniversite sayısının artması

İYİLEŞTİRME TEDBİRLERİ

  • Eğitim-Öğretim kalitesini artırmak üzere öğretim üyesi ders yüklerinde iyileştirmeye gidilerek, öğretim elemanı sayısının artırılması
  • Öğretim elemanlarının yetkinliklerinin ve araştırma performanslarının artırılmasına yönelik planlamaların yapılması
  • Araştırma, yazışma, arşiv vb. alanlarda BT hizmetlerinin bütünleştirilmesi ve verilen idari hizmetin iyileştirmesi
  • Ders programlarında iyileştirmeler yapılması
  • Laboratuvar ve dersliklerde fiziksel iyileştirmeler için planlama yapılması
  • Ders değerlendirme ve memnuniyet anketleri sonucunda yapılan iyileştirmeler