İletişim seminerlerinde sembolizm ve nöropazarlama konuşuldu
  • Anasayfa
  • İletişim seminerlerinde sembolizm ve nöropazarlama konuşuldu

Etkinlik Bilgileri
Başlangıç Tarihi : 03 Ocak 2019, 09:00:00 - 09:00:00

İletişim seminerlerinde sembolizm ve nöropazarlama konuşuldu

Üsküdar ÜniversitesiÜsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi seminerlerinde bu hafta Dr. Öğr. Üyesi Ebru Karadoğan İsmayilov, İnterstellar (Yıldızlararası) filminde yer alan sembollerden söz etti. Medya ve İletişim Bölümü Arş. Gör. Zeynep Şehidoğlu ise "Nöropazarlama ve Kamu Spotları" konulu çalışmasını paylaştı.
 
Dr. Öğr. Üyesi Ebru Karadoğan İsmayilov iletişim seminerlerinin bu haftaki oturumunda Interstellar (Yıldızlararası) filminde yer alan imge ve sembolleri filme kattıkları anlam bakımından incelediği sunumunu katılımcılarla paylaştı. İsmayilov, uygarlık tarihi boyunca farklı kültürler tarafından kullanılan ortak simge dizileri bulunduğunu, bu simgelerin tüm kültürel farklılıklara rağmen aynı çağrışımları yaptığını belirtti. Sinemanın sembolik anlatımın en fazla kullanıldığı alanlardan biri olduğunu ifade eden İsmayilov, İnterstellar filminden seçtiği örnek sahneler eşliğinde sembolik anlatımın çeşitli örneklerinin analizini yaptı. Filmde kullanılan sembolleri başka yapımlardaki örneklerle de karşılaştıran İsmayilov, farklı örnekler arasındaki tutarlılığın dikkat çekici olduğunu belirtti.

Korku faktörü orta düzeyde olan kamu spotları daha etkili   Üsküdar Üniversitesi
 
Seminerin ikinci konuşmacısı olan Arş. Gör. Zeynep Şehidoğlu, "Nöropazarlama ve Kamu Spotları" konulu çalışmasını anlattı. Korku çekiciliği konusunda bir nöropazarlama çalışması yaptığını ve çalışmada kamu spotları örneklerinin ele alındığını aktaran Şehidoğlu, araştırma sürecini detaylı bir şekilde anlattı. Deneysel çalışmada EEG (Elektroensefalografi) cihazı kullanılarak beynin elektriksel aktivitelerinin incelendiğini, izletilen kamu spotlarına verilen tepkilerin ölçümlendiğini aktardı. Şehidoğlu, 18-35 yaş aralığındaki 6 erkek ve 13 kadından oluşan 19 deneğin katılımıyla gerçekleştirilen çalışmada obezite konulu 3 farklı kamu spotunun katılımcılara izletildiğini belirtti. Katılımcıların beyin aktivitelerinin korku çekiciliği orta düzeyde olan kamu spotuna en fazla tepki verdiğinin gözlemlendiğini söyleyen Şehidoğlu, korku öğesinin abartılı kullanıldığı kamu spotlarının ise beklendiği kadar etkili olmadığını belirtti.

Burak Demirbaş 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)

Eklenme Tarihi : 07 Şubat 2019

Üniversitemizle ilgili “AKLINDA NE VARSA” bize sor!