Doç. Dr. Barış Bulunmaz’ın üçüncü kitabı raflardaki yerini aldı…

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Barış Bulunmaz’ın üçüncü kitabı olan “İletişim, Medya ve Gazetecilik - Kavramlar ve Anlamlar” okuyucularla buluştu.

Der Yayınları tarafından basılan kitapta;  iletişim, medya ve gazetecilik alanlarından bilinen/bilinmeyen ve bugüne kadar çokça tartışılmış çeşitli kavramlar, bu kavramların teorik ve kuramsal açıklamalarından ziyade günlük hayatın içinden yansımaları ve tanımları ön plana çıkartılarak okuyucuya sunuldu.

Kelimeler üzerinden anlam yolculuğuna çıkılan ve hem iletişim alanında eğitim gören öğrencilerin hem de alana ilgi duyan ya da alanda çalışan profesyonellerin dikkatini çekecek kaynak kitapta, kavramların bilinen ve genel geçer teorik tanımlamalarının dışında kalan, görülmeyen ve belki de gösterilmek istenmeyen tarafları üzerinden anlaşılır, keyifli ve öğretici bir içerik oluşturuldu.

Kitabın önsözünde şu bilgiler yer alıyor:

“İletişim, medya ve gazetecilik ile ilgili yapılan tüm değerlendirmelerin ve analizlerin ortak bir noktada buluştuğunu söylemek mümkündür. O ortak nokta, “insan” dır. Zaten iletişimin merkezinde insan vardır ve insanın olduğu yerde genellemelerden ve kesin yargılardan uzak durmak gerekir. Yapılan keskin tespitler ve içinde cevabını da barındıran cümleler, iletişimin çok değişkenli dünyasında gerçek dışı olacaktır. Medya için de aynı görüşleri tekrarlayabiliriz. Üretilen içeriğin hedef kitleye uygun bir biçimde sunulmasına aracılık eden medya, kitle iletişim araçlarının tüm işlevselliğini ve teknolojisini kullanarak, insana yönelik bir işi hayata geçirir. Hedeflediği medya alıcısına ulaştırdığı içeriği ne ölçüde yaratıcı bir perspektiften oluşturduğuna bağlı olarak, daha geniş bir etki oluşturacağı da kesin gibidir. Gazetecilik ise kamuoyuna ulaştırdığı bilgi ve haber neticesinde, kamuoyunun yani insanların bilgilenmesine, bilinçlenmesine ve ortak paydalar çerçevesinde toplanmasına aracılık eder. Böylelikle de kendini, toplumsal gelişmenin ve ilerlemenin ana ‘motorlarından’ biri olarak konumlandırır. Dolayısıyla; hem medya hem iletişim hem de gazeteciliğin beslendiği kaynak insandır, aynı zamanda hedefi de insandır.

İletişim, Medya ve Gazetecilik - Kavramlar ve Anlamlar adlı bu kitapta da, ana hedef olarak insanı ele alan üç temel kavramı, başka bir deyişle iletişim, medya ve gazeteciliği farklı bir bakış açısından değerlendirmeye gayret ettim. Düşünen, üreten ve ürettiğini aktaran insanın içsel manada mutluluğu ve huzuru tarif edilemez. Ben de bu kitabı nasıl oluşturacağımı düşünürken, çalışmanın içeriğini üretirken ve şimdi de bunu okuyucularla buluştururken çok mutlu ve huzurlu olduğumu açık bir dille ifade etmek istiyorum.”
 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)