Doktoralı dil ve konuşma terapistleri yetişecek!

Üsküdar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü bünyesinde Dil ve Konuşma Bozuklukları Terapisi Doktora Programı açıldı. Doktoralı dil ve konuşma terapistlerinin yetiştirilmesinin amaçlandığı program ile iletişim-dil-konuşma, ses, yeme-yutma bozuklukları konusunda klinik ve temel araştırma ve geliştirme faaliyetleri gerçekleştirebilecek, alanda çalışan pratisyen dil ve konuşma terapistlerine kanıta dayalı terapi yöntemlerini sunabilecek, klinik alanların yanı sıra temel bilimler çerçevesinde de konuyla ilgili modeller geliştirebilecek üzere çalışmalar yürütülecek.

Üsküdar Üniversitesi Dil ve Konuşma Bozuklukları Terapisi Doktora Programına başvurular alınmaya başladı. Sadece lisans ve yüksek lisans mezuniyeti Dil ve Konuşma Terapisi olan adayların başvurabileceği doktora programına kabul edilebilmek için, Üsküdar Üniversitesi Dil ve Konuşma Terapisi Anabilim Dalı Başkanlığınca yapılacak yazılı ve sözlü bilim sınavdan da başarılı olarak geçmek gerekiyor.

Üsküdar Üniversitesi Dil ve Konuşma Bozuklukları Terapisi Doktora Programı yazılı ve sözlü sınavları 21 Ağustos 2017’de gerçekleşirken, sonuçlar ise 22 Ağustos 2017’de açıklanacak.

Ülkemizde konuşma terapisti ihtiyacının önemine dikkat çeken Üsküdar Üniversitesi Dil ve Konuşma Terapisi Bölüm Başkanı Prof. Dr. Ahmet Konrot doktora programının tez yazma süresi dahil ortalama 8 yarıyıl süreli devam edeceğini belirterek;

“Ülkemizde dil ve konuşma terapisti sayısı oldukça az sayıda bulunuyor. Bu ihtiyacı karşılamak adına önemli bir program hazırladık. Hazırladığımız doktora programını tamamlayanlar, Dil-Konuşma Bozuklukları ve Terapisi kuramlarını ve tekniklerini öğrenme, klinik bilimler alanındaki bilimsel verileri, uygulamada kullanabilme ve yayımlama yeteneği kazanma, Dil ve Konuşma Terapisi görüşme ilkelerini öğrenerek uygulama, ayrıntılı değerlendirme ve terapi planı yapabilme, bireyin sorunlarını bütüncül bir anlayışla ele alıp, dil ve konuşma terapisi açısından analiz edip, var olan sorunu giderici öznel ve davranışsal refahı ve kişisel gelişimi teşvik etme, İnsan gelişimini ayrıntılı olarak anlama ve gelişimin olumlu ve olumsuz geleceği hakkında yordama yapabilme, Ailede, okulda ve diğer kurumlarda önleyici (koruyucu) iletişim sağlığı için profesyonel uygulamalarda bulunabilme, Etik ilkelere bağlı çalışma, Meslektaşlarla ilişkileri öğrenme, ekip çalışması ve topluma dayalı hizmetleri öğrenme, uygulama becerilerine sahip olacak” dedi.
 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)